חנות וירטואלית

יש המדמים את רשת האינטרנט לקניון ענק עם עשרות אלפי חנויות אשר אינן נסגרות לעולם. יש צדק בדברם. מחקרים מציגים עלייה מתמדת בכמות הרכישות אשר מתבצעות אונליין בכל חודש. קניות באינטרנט הפכו לחלק בלתי נפרד מאורח החיים המודרני. בהתאם לכך, ממהרים בעלי עסקים ויזמים להקים חנות וירטואלית. בעבור אלו אשר לא מכירים את המושג, נסביר כי מדובר באתר אשר מציג מוצרים ומאפשר רכישתם תוך שימוש בסל קניות וירטואלי, שירותי משלוחים ומערכת תשלומים מאובטחת.

בעלי אתרים אשר מתפקדים במתכונת של חנות וירטואלית, נדרשים בעדכון שוטף של האתר במוצרים חדשים, מבצעים ומחירים. על כן, ממשק מתאים להקמת חנות, הוא ממשק ידידותי למשתמש וקל לתפעול. את המוצרים יש להציג באמצעות תמונות וסרטוני וידאו. ללא תמונות, קשה יהיה למכור את המוצרים. חשוב לזכור לבחון את האתרים המתחרים. אם האתר שלכם אינו מציע מפרט כתוב אודות המוצר, תמונות ומחירים אטרקטיביים, הגולשים ירכשו את המוצרים אצל המתחרים.
 
חנות וירטואלית
 

בדרך אל חנות וירטואלית

ממש כמו כל עסק אחר, גם חנויות וירטואליות יש לנהל בהתאם לתכנית עסקית מפורטת ומקצועית. עלויות תחזוקת החנות נמוכות בהשוואה לעלויות של חנות רגילה, אך גם חנות וירטואלית דורשת משאבים ובעיקר זמן עבודה. במטרה לנהל את החנות נכון ולהפיק ממנה מקסימום רווחים, יש לנהל אותה נכון, להשקיע משאבים בקידום האתר, לפעול ברשתות החברתיות ולהרכיב קהל לקוחות קבוע. במטרה לעשות זאת, יהיה עליכם לספק תשובות לשאלות הבאות:
1. מי מנהל את החנות הווירטואלית? האם תרצו לעשות זאת בעצמכם, למנות את אחד העובדים או לשכור חברת ניהול חיצונית.
2. האם כדאי לעבוד עם מערכת בניית אתרים בחינם ליצירת החנות?
3. כיצד אוכל לשלב באתר אמצעי תשלום מגוונים ככל האפשר?
4. מהי מערכת אבטחת התשלומים הטובה ביותר וכיצד אשיג אותה בעבור האתר שלי?
5. מה חושבים המבקרים באתר והלקוחות הקבועים על ממשק האתר? האם המוצרים מספיק ברורים? האם חווית הקנייה מהנה? חוות הדעת של הגולשים שווה זהב. הקשיבו לקהל היעד שלכם ובצעו שינויים בהתאם.
6. אלו אלמנטים באתר מעודדים רכישות ואלו פוגמים בהן? שינויים תכופים יוכלו לסייע להגדלת מחזור המכירות. הקפידו להישאר עם אצבע על הדופק, ללמוד ולהתפתח ללא הרף.
 

מידע חשוב למתחילים

כל הקמה של אתר אינטרנט חדש כדאי לבסס על תכנית פעולה מפורטת אשר כוללת יעדים והגדרות מדויקות. כאשר מדובר בחנות וירטואלית, חשוב מאוד לשלב חשיבה שיווקית לכל אורך הדרך. כבר בשלבים מאוד מוקדמים, יהיה עליכם לאפיין את קהל היעד שלכם ולעצב בהתאם את האתר, את ממשק המכירה, את התמונות ואת התוכן. הקמת האתר תהיה ממושכת ומלאה באתגרים. בדרך אל השקת החנות הווירטואלית צפויות לכם החלטות לא פשוטות והרבה שעות עבודה.

גם בהמשך, על מנת לנהל חנות וירטואלית מוצלחת ומשגשגת, יש להקדיש לכך משאבים. ממש כמו חנות רגילה בקניון, גם חנות זו זקוקה למנהל, צוות שירות, עובדים, עיצוב, מבצעים מתחלפים ובעיקר, קהל לקוחות נאמן.
 
תפריט דף הבית